НА ШАХТІ «ЛІСОВА» ВІДБУЛАСЯ УЧБОВА ТРИВОГА

29 жовтня 2019

25 жовтня 2019 року на ВП «Шахта «Лісова» відповідно до «Графіку протиаварійних тренувань з ліквідації умовної аварії на підприємствах Міненерговугілля на 2019 рік» відбулася учбова тривога. Хід учбової тривоги контролювала комісія у складі заступника технічного директора з протиаварійного та протипожежного захисту ДП «Львіввугілля»  Сергія Руденка, заступника генерального директора з охорони праці ДП «Льввівугілля» Валерія Соколовського, головного державного інспектора відділу нагляду у вугільній промисловості Головного управління Держпраці у Львівській області Володимира Розалюка, першого заступника командира Львівсько-Волинського воєнізованого гірничорятувального загону (ЛВ ВГРЗ) Дмитра Дищенка. За діями працівників шахти спостерігали диспетчера та головні інженери шахт.

Учбова тривога проводилася з метою перевірки підготовленості інженерно-технічних працівників, членів допоміжної гірничорятувальної команди і працівників шахти та ЛВ ВГРЗ до порятунку людей, захоплених аварією, ліквідації її наслідків. Окрім цього її метою було перевірити якість заходів плану ліквідації аварій, його відповідності фактичному положенню в шахті та оперативно-технічну готовності підрозділів ЛВ ВГРЗ до ліквідації аварії і її наслідків.

Учбову тривогу було розпочато о 10год. 15хв. Диспетчеру на пульт прийшло повідомлення про пожежу на пікеті 1+10 метрів 181 бортового штреку (горить пускач). Диспетчер шахти Аркадій Царенський, як відповідальний керівник з ліквідації аварії, до прибуття на командний пункт головного інженера включився в процес виявлення місця умовної аварії та задіяв «План ліквідації аварії», чітко визначивши її місце.

Проте, диспетчер шахти допустив ряд помилок: не визначив кількість людей, що знаходяться на аварійній дільниці та працівників, котрі могли бути захоплені аварією на прилеглих виробках. Також він надавав не чіткі розпорядження щодо відключення електроапаратури аварійної ділянки. Диспетчер в своїх діях керувався виключно позиціями Плану ліквідації аварій, не корегуючи свої дії відповідно до ситуації. Також він не уточнював стан ситуації під час ліквідації аварії. 

Впродовж проведення навчання комісія проводила спостереження за діями диспетчера, працівників шахти та ЛВ ВГРЗ. Умовну аварію, а саме пожежу на пікеті 1+10метрів 181 бортового штреку було ліквідовано об 11.00 год.

Після підбиття підсумків та аналізу дій всіх підрозділів, комісія зарахувала проведення учбової тривоги. Однак, враховуючи низку допущених недоліків, члени комісії запропонували впродовж наступного місяця повторно провести учбову тривогу за участі лише працівників шахти.