До ГУ Держпраці Львівщини у 2015 році надійшло 1033 звернення громадян. Найчастіше звертались: громадяни робітничих професій (31%), громадяни з міст та районів області (64%), у розрізі районів та міст області лідерами є м. Червоноград (9%). Найчастіше (60%) авторами порушуються питання, що стосуються оплати праці.
08 лютого 2016Головним управлінням Держпраці у Львівській області (далі – Управління) щоденно здійснюються заходи щодо організації виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, посилення персональної відповідальності посадових осіб за об’єктивний, неупереджений і своєчасний розгляд звернень громадян, вирішення порушених у них проблем – такими критеріями керується у своїй роботі кожен працівник Держпраці Львівщини.
Активна робота в цьому напрямку забезпечується через роботу гарячої телефонної лінії (032 235 48 42), особистий прийом громадян керівництвом та посадовими особами. У 2015 році надано 2849 таких консультацій. Під час проведення прийомів проводиться роз’яснення чинного законодавства України, що сприяє підвищенню рівня правових знань громадян в галузі трудового законодавства.
Щодо письмових звернень, то на адресу ГУ Держпраці у Львівській області звернення громадян надходять безпосередньо від них – 267 (26%), з Львівської обласної державної адміністрації – 236 (23%), з Державної установи «Урядовий контактний центр» – 206 (20%), від органів прокуратури – 152 (15%), від органів державної влади та місцевого самоврядування – 172 (17%).
Загалом у 2015 році до Управління надійшло 1033 звернення, в тому числі 59 колективних. Всі звернення розглянуто своєчасно та надано відповідь заявникам у встановлені терміни. Управлінням створюються умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг та можливість ознайомлюватися з матеріалами перевірок.
У більшості звернень (60%) авторами порушено питання, що стосуються оплати праці, зокрема недотримання термінів виплати заробітної плати, не проведення індексації індивідуальної заробітної плати, невиплати належних при звільненні сум. У кожному шостому зверненні громадяни порушують питання, що стосуються оформлення трудових відносин, а саме укладення та розірвання трудового договору (допуск до роботи без оформлення трудового договору, незаконне звільнення). З масиву звернень, також, виділяється частка стосовно питань недотримання процедури застосування дисциплінарних стягнень, зміни істотних умов праці, переведення на іншу роботу, не забезпечення достовірного обліку виконуваної працівником роботи та бухгалтерського обліку витрат на оплату, невидачі трудової книжки, довідки про доходи.
У розрізі категорій громадян із загальної кількості звернень найбільше надійшло від робітників – 315 (31%) від службовців – 61 (6%). 210 (20%) звернень надійшло від звільнених працівників.
660 (64%) звернень надійшло від громадян з міст та районів області, 373 (36%)– з м.Львова.
У розрізі районів та міст області лідерами за кількістю звернень є м. Червоноград – 60 звернення (9%), Дрогобицький район – 36 звернень (6%), Пустомитівський район – 33 звернення (3%) , м. Дрогобич – 55 звернень (5%), Стрийський район – 33 звернень (3%) .
За результатами розгляду, із загальної кількості письмових звернень станом на початок 2016 року, 893 звернення вирішено позитивно, на 48 – надано роз’яснення, 34 звернення надіслані за належністю іншому органу державної влади, 33 звернення (анонімні) – відмовлено у задоволенні (залишені без розгляду).
В Управлінні проводиться робота щодо забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні Управління.
На адресу Управління надійшло 15 інформаційних запитів від фізичних осіб, на які за результатами розгляду надано відповіді відповідно до чинного законодавства у встановлені терміни. Зокрема, 7 запитів стосувалися таких документів та інформації, що перебуває у володінні Управління.
Нагадуємо, що відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Завідувач сектору звернення громадян
та доступу до публічної інформації В.Чучман