Звернення громадян

 

Стаття 40 Конституції України

Закон України “Про звернення громадян”

Постанова Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2016 р. № 82 Київ

ВИМОГИ ДО ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН 

Права громадянина щодо розгляду заяви або скарги

Згідно зі статтею 18 Закону України “Про звернення громадян” громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, має право:

  • особисто викласти свої аргументи тій особі, яка перевіряла заяву або скаргу;
  • брати участь у перевірці заяви або скарги;
  • ознайомлюватись із матеріалами такої перевірки;
  • подавати додаткові матеріали або вимагати запиту таких матеріалів органом, який розглядає заяву або скаргу;
  • бути присутнім при розгляді заяви або скарги;
  • користуватись послугами адвоката або іншого представника, якщо його повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства;
  • одержати письмову відповідь про результати розгляду поданої заяви або скарги;
  • висловлювати усно або письмово прохання щодо дотримання таємниці розгляду заяви або скарги і вимагати виконання такого прохання;
  • вимагати відшкодування збитків, які були заподіяні внаслідок порушення встановленого порядку розгляду звернень.

Відповідальність громадян при поданні звернень

Пам’ятайте! Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, та їхніх посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством (ст.26).

Як правильно оформити звернення

Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:

  • Кому адресується звернення (наприклад: Начальнику Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, ПІБ керівника)
  • Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону).
  • Вид звернення (заява(клопотання), скарга або пропозиція)

Далі йде загальний текст звернення, де чітко і ясно має бути викладена суть порушеного питання або проблеми, який, як правило, складається за наступною схемою:

  • вступна частина, де зазначаються підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;
  • мотивувальна частина, де вказується обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;
  • результативна частина, де слід вказати мету звернення і очікуваний результат розгляду звернення;
  • далі потрібно навести перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;
  • письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.
  • для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

Звернення приймаються за адресами:

графік роботи:  понеділок – четвер: з 8.00 до 17.00, п’ятниця: з 8.00 до 15.45; обідня перерва: з 12.00 до 12.45; вихідні дні: субота, неділя.


пл. Міцкевича, 8 (7 поверх), м. Львів, Львівська область, 79005

тел./факс: (032) 235-76-73.

електронні звернення надсилати на адресу: lv@dsp.gov.ua


вул. Казимира Любомирського 7 (Лермонтова 7), м. Рівне, Рівненська область, 33028

Експрес консультація за номером: +380963546691

e-mail: rv@dsp.gov.ua

вул. Кравчука, 22-В, м. Луцьк, Волинська область, 43026

тел./факс (0332)71-74-88, тел. (0332)71-74-76+380993287819 (Viber, WhatsApp, Telegram)

e-mail: vl@dsp.gov.ua

Звернення громадян: zvern@lutsk.dsp.gov.ua


вул. Минайська, 16 (4 поверх), м. Ужгород, Закарпатська область, 88000

тел. +380954690895

e-mail: zk@dsp.gov.ua