БОРОТЬБА З ТІНЬОВОЮ ЗАЙНЯТІСТЮ: ЗА ТИЖДЕНЬ ПЕРЕВІРОК ВИЯВЛЕНО 724 НЕОФОРМЛЕНИХ ПРАЦІВНИКІВ
08 липня 2021За перший тиждень інспекційної кампанії з виявлення неформальних трудових відносин було розпочато 377 інспекційних відвідувань та виявлено 724 працівника, допущених до роботи без трудових договорів.
Зокрема, у Вінницькій області виявлено 96 незадекларованих працівників, у Полтавській – 92, у Херсонській – 69.
«Найчастіше заробітну плату в «конвертах» платять у сферах сільського господарства, будівництва та торгівлі. Через недобросовісність роботодавців, мільйони громадян позбавлені можливості захистити свої соціально-трудові права, а бюджет недоотримав мільярди надходжень»,- зазначив Перший віце-прем’єр-міністр – міністр економіки України Олексій Любченко.
Олексій Любченко додав, що боротьба з тіньовою зайнятістю – глибоке комплексне питання. Звичайно, лише перевірками його вирішити неможливо, але це важлива складова компанії по легалізації праці в Україні.
Так, за перші 7 днів інспекційної компанії найбільше неформальних працівників було виявлено в сферах торгівлі-167, сільському господарстві – 163 та організації харчування – 127.
«Перший тиждень нашої активної роботи засвідчив дієвість тих критеріїв, за якими відбираються підприємства для інспекції. Наголошую, що перевірки відбуваються тільки у тих компаніях, які мають ознаки найбільших ризиків використовування незадекларованої праці. Отже, добросовісним роботодавцям хвилюватись не потрібно. На сьогодні вже виявлено 724 неформальних працівників. Проте головне наше завдання – це захист соціальних і трудових прав людей. У ході інспекційних відвідувань із 86 працівниками були укладені трудові договори.Тепер ці люди офіційно працевлаштовані, вони отримали законне право на лікарняні та відпустку, нормований робочий день та безпечні умови праці. І я дуже сподіваюсь, що їх у подальшому не змусять повернутись до «тіньової» зайнятості. Принаймні, це для нас буде додатковий сигнал для наступних інспекційних кампаній»,- прокоментувала заступниця Міністра Світлана Глущенко.