Підбито підсумки роботи сервісу «інтерактивний інспектор» за 6 місяців 2020 року

28 вересня 2020

Одночасно з проведенням інспекційної кампанії Держпраці не припиняє інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції.

Для цього ще у березні 2020 року була впроваджена функція «інтерактивний інспектор», яка дає можливість як роботодавцям, так і працівникам отримати відповідні консультації щодо ефективних засобів дотримання законодавства та запобігання можливим його порушенням в режимі реального часу через засоби телефонного зв’язку, соціальні мережі, зокрема, «Facebook» та комунікаційні засоби, наприклад, «Skype».

Найактивніше сервісом користувалися протягом квітня-травня 2020 року.

У зручності, швидкості та доступності започаткованого сервісу переконалися вже більше 100 тисяч громадян.

Найбільш затребуваним сервіс «інтерактивний інспектор» є у Луганській, Харківський, Львівській, Чернігівській та Київській областях. У цих областях працівники та роботодавці найчастіше зверталися за консультаціями з питань праці, охорони та гігієни праці.

Впродовж 6 місяців, з моменту впровадження сервісу, 139 тис. 399 громадянам та представникам підприємств надано роз’яснень з питань законодавства про працю, охорону, гігієну праці та надання адміністративних послуг, зокрема, з питань:

  • праці – 78 тис. 718;
  • охорони та гігієни праці – 55 тис. 772;
  • надання адміністративних послуг – 4 тис. 909.

Стосовно додержання законодавства про працю найбільше звернень надходило з питань оплати праці – 28 тис. 460, надання відпусток, у тому числі щодо примушення до написання заяв на відпустки без збереження заробітної плати – 13 тис. 893, оформлення трудових відносин – 8 тис. 978, звільнення, зокрема щодо примушення до написання заяв на звільнення – 7 тис. 373.

Щодо дотримання законодавства з питань охорони та гігієни праці найчастіше порушувалися питання порядку організації медичних оглядів працівників – 10 тис. 43, забезпечення працівників засобами індивідуального захисту – 5 тис. 102, порядку проведення атестації робочих місць – 4 тис. 953, отримання дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – 4 тис. 319.

 

Також важливим для роботодавців є питання подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, таких питань надійшло – 2 тис. 290, подання декларації відповідності МТБ вимогам законодавства з питань охорони праці, якщо строк дії дозволу ще не закінчився – 561 та подання заяви на продовження строку дії дозволу – 532.

 

Нагадуємо, що поставити свої запитання та отримати відповіді на них можливо засобами телефонного зв’язку, на електронну пошту, за допомогою соціальних мереж та інших комунікаційних засобів, інформація про які розміщена на офіційних веб-сайтах Держпраці та її територіальних органів.