Відбулися позмінні збори з питань охорони праці у ПАТ«Шахта«Надія»
10 січня 2020Про вимоги безпеки при експлуатації конвеєрного транспорту йшлося на позмінних зборах трудового колективу з питань охорони праці, які відбулися днями у ПАТ «Шахта «Надія». Державний інспектор відділу нагляду у вугільній промисловості Головного управління Держпраці у Львівській області Олександр Арямін роз’яснив працівникам шахти можливі небезпеки та розповів шляхи запобігання травмуванню гірників.
Зокрема, зазначалось, що виробки, призначені для установки стрічкових конвеєрів, повинні бути прямолінійними по всій довжині його става. Їх слід очищати від вугілля, що просипається, породи та інших сторонніх предметів.
Найбільша ймовірність травмування працівників є при обриві стрічки, в похилих виробках з кутом більше 10 градусів. Відтак, конвеєри повинні бути обладнані ловителями, у конструкції яких має бути передбачений пристрій, що відключає привід. Для конвеєрів, оснащених гумотросовими стрічками, слід встановлювати контрольну апаратуру, що дозволяє вчасно попередити розрив стрічки.
Реле швидкості встановлюються для своєчасного відключення конвеєра при зниженні швидкості стрічки до 75% від номінальної величини за рахунок пробуксовки, що може викликати пожежу. Повторне включення конвеєра, якщо причина не усунута, неможливе через блокування. Натяжні і приводні станції конвеєра обов’язково слід обгородити.
Також фахівець наголосив, що забороняється ремонт, змащення й очищення конвеєра під час їхньої роботи.
Окрім цього під час засідання обговорено результати позапланової перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки у підготовчій виробці 178 розвідувального штреку №4 пласта п7н «Сокальський». Держінспектор детально проаналізував виявлені порушення та їх можливі наслідки. Представник Держпраці розповів присутнім, що у зв’язку з наявністю грубих порушень вимог безпеки, керівництву шахти було рекомендовано зупинити проведення 178 розвідувального штреку №4 пласта п7н «Сокальський» та канатної відкатки по 177 бортовому штреку до повного усунення порушень.